گیوه کلاش گروه فاخته

کنسرت موسیقی «تصنیف و ترانه» از «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی» در «تالار رودکی» بروی صحنه رفت.

به گزارش «موسیقی ایرانیان»، تمرکز «همنوازان فاخته» در این اجرا که طی دو تاریخ ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه برگزار شد، بر روی دو گونه ی باکلام در موسیقی ایرانی بود که پر طرفدارترین قسمت در این موسیقی محسوب می شود.

خشایار پارسا درباره این اجرا افزود: «بخش «تصنیف» که گونه ایست متعلق به دوره قاجار و «ترانه» که بیشتر به دوره پهلوی برمی گردد. ما با بهره جستن از صدای یک خواننده موسیقی کلاسیک غربی «محبعلی بخشی » که با موسیقی ایرانی هم آشنایی دارد، یک فضای متفاوت را در این دو گونه ایجاد کردیم. نوع بیان جدید کلمات و تحریرهای متفاوت، از نکات قابل توجه در این اجرا بود.»

این موزیسین که نوازندگی سنتور مجموعه را نیز بر عهده داشت، در معرفی دیگر اعضا افزود: «هدایت کلاری (سه تار و بم تار)، مهدی شیخ (تار و سه تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، ابوذر حسینی (عود)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه چی (تار و سه تار) و هامون بهرامی مقدم (سنتور)، دوستان نوازنده ای بودند که در کنسرت پیش رو به اجرا پرداختند.»

گروه همنوازان فاخته به جهت حمایت از دست ساخته بومی در اقدامی قابل توجه در این اجرا گیوه کلاش کوردستان به پا کردند.

این گروه به صورت آنلاین و غیرحضوری گیوه کلاش برای همه اعضای خود در کوردکالا سفارش و تمام فرآیند از مراحل اندازه گیری پا تا پرداخت وجه را اینترنتی طی کرده بود.